Persbericht / 27. März 2024

PiCockpit: Innovatieve Web-Lösung voor die Fernsteuerung veeler Raspberry Pis

Hogere efficiëntie, lagere kosten: Nieuwe PiCockpit-apps met tijdbesparende functies

Leipzig, 27. März 2024 - Die pi3g GmbH & Co. KG zet op het PiCockpit.com Plattform met de Terminal en de Datei-Editor twee nieuwe webgebaseerde Apps in. pi3g verbetert daarbij het Raspberry Pi Remote Management met een geüpdatualiseerde Skriptplanner, een Videostreaming App en het PiCockpit Pro Plus Plan voor individuele software- en bedrijfsbehoeften. pi3g maakt daardoor het gebruik van Raspberry Pis in bedrijven eenvoudiger, want voor die gebruikers zijn complexe Linux-Kenntnisse mehr erforderlich. Vooral teams met een Windows®-intergrund hebben minder scholing en specifieke kennis nodig als ze PiCockpit gebruiken voor het beheer van de Raspberry Pi-Flotte des Unternehmens. Dit leidt tot aanzienlijke kosten- en tijdbesparingen voor de onderneming en is het doel van pi3g om de productkwaliteit van wereldwijd opererende bedrijven te verbeteren.

De PiCockpit Terminal App biedt een gebruiksvriendelijke, webgebaseerde Terminalschnittstelle voor het beheer van alle Raspberry Pi-Geräte op een bepaalde locatie. Dankzij de Terminal App is een netconfiguratie of zusätzliche software zoals PuTTY überflüssig. De zugrundeliegende WebRTC-Technologie zorgt voor een veilige, verschlüsselte, Ende-zu-Ende-Verbindung van de webbrowser direct naar de Raspberry Pi. Hierdoor wordt het voor die bedrijven eenvoudiger om hun apparaten te bedienen en wordt het mogelijk om ongecompliceerde, webgebaseerde Fernzugriff te gebruiken, over Netzwerkgrenzen heen.

Met de nieuwe Editor App kunnen Benutzer Dataien op hun Raspberry Pis nu vanaf elke Webbrowser eenvoudig en snel bewerken. Dankzij de eingebauten RaspiGPT-Technologie, die gebaseerd is op OpenAIs GPT-4, biedt deze app intelligente ondersteuning voor het lezen van gegevens, het schrijven van teksten en het analyseren van logs. Vereinfacht pi3g die Dateiverwaltung en beschleunigt die Entwicklungsprozesse von Unternehmen.

PiCockpit: Eenvoudige bediening, lage kosten

Maximilian Batz, Gründer von pi3g, erklärt: "Unser Ziel war es immer, die Benutzung von Raspberry Pis einfacher zu machen. Zo einfach und effizient wie möglich! Zakelijke klanten gebruiken de Raspberry Pi voor veel verschillende doeleinden. In het midden staat voor hen altijd het resultaat, het gebruiksgemak - niet de tijdrovende configuratie, bediening of het gebruik van Linux. Unsere neuen PiCockpit Apps set einen großen Sprung nach vorne dar, um Unternehmen Zeit und Geld zu sparen. We zijn erg enthousiast over de RaspiGPT-technologie. RaspiGPT biedt vele nieuwe mogelijkheden, ze vereinfacht Aufgaben, die voorheen umfangreiche technische Kenntnisse erforderten. Windows®-Nutzer müssen keine Linux-Gurus mehr werden, um Raspberry Pis in ihren Firmen einzusetzen."

Het Pro Plan van PiCockpit is vooral gericht op kleine en middelgrote bedrijven, die hierdoor hun eerste vijf kostenloze Pis kunnen aanschaffen. Tegenover een maandelijkse Gebühr von 9,95 € brutto je Raspberry Pi bekommen die Nutzer unbegrenzten Zugang zu allen Funktionen. Dankzij einer Zwei-Faktor-Authentifizierung gewährleistet PiCockpit dabei einen sicheren Zugang zu den Benutzerkonten und den Raspberry Pis.

PiCockpit Pro Plus erweitert, als Enterprise Lösung, het Angebot um maßgeschneiderte Softwareentwicklung und Dienstleistungen zur Systemintegration. PiCockpit Pro Plus biedt bedrijven een perfekt voor hen geschikte Raspberry Pi Lösung, die sich nahtlos in hun beste systemen einfügt. Dadurch werden signifikante Kosteneinsparungen und eine Steigerung der betrieblichen Effizienz ermöglicht.

PiCockpit wordt door pi3g voortdurend uitgebreid met nieuwe functies en mogelijkheden, waarbij de nieuwe functies van de gebruiker een belangrijke rol spelen. Das Unternehmen lädt Unternehmen und Raspberry Pi-Enthusiasten dazu ein, die neuen Funktionen auf picockpit.com zu erkunden und sich zum Newsletter anzumelden um über neue Apps auf dem Laufenden zu bleiben.

Over PiCockpit

PiCockpit.com biedt een gebruiksvriendelijke Web-Oberfläche voor het besturen van Raspberry Pi-Geräten. Het biedt een groot aantal verschillende functies zoals PiStats, Video Streaming, Script Scheduler, Terminal en File Editor. Hierdoor kunnen gebruikers van over de hele wereld de functionaliteit van Raspberry Pis verbeteren, skriptausführung plannen, Raspberry Pi Kameras streamen en data verwalten. Bedrijven en particulieren kunnen met PiCockpit profiteren van de vele mogelijkheden van de Raspberry Pis, zonder Linux-Spezialkenntnisse aufbauen zu müssen.

Over pi3g GmbH & Co. KG

Het in Leipzig gevestigde bedrijf pi3g is sinds de start van het Raspberry Pi-systeem in 2012 actief. Als offizieller Raspberry Pi Reseller biedt pi3g zijn klanten een uitgebreid pakket aan diensten, zoals softwareontwikkeling, hardwareontwikkeling, hardwarebeschikbaarheid en advies. Zakelijke klanten kunnen via de online winkel van pi3g (buyzero.de) het hele assortiment Raspberry Pi-producten, Zubehör en andere KI-hardware zoals Coral.AI en de Unigen Cupcake Edge AI Server bekijken.

Meer informatie:

picockpit.com